Co je post impresionismus?
Pokud by impresionismus představil zcela nový způsob, jak vidět realitu a umění – jak barva a světlo, síla štětce (a v tomto procesu odmítl klasický realismus), jaký by mohl být další krok ve vývoji umění? Dalším krokem byla skupina malířů, kteří se obecně nazývají post impresionisté (1890-1904). Tři z nich: Cezanne, Van Gogh a Gauguin jsou obzvláště důležité, protože z jejich díla lze vysledovat téměř celý vývoj moderního umění až dodnes.
Každý z nich provedl radikální vyšetřování jedné složky celkového obrazu: Cezanne prozkoumal formu; Van Gogh prozkoumal barvu; Gauguin zkoumal PŘEDMĚT.
Různé styly a umělci
-
Cezanneho práce by vedlo k CUBISM (geometrické roviny a fragmenty)
-
Práce Van Gogha by vedla k EXPRESIONISMU (čisté vyjádření barvy)
-
Gauguinova práce (mimo jiné) by vedla k SURREALISMU (manipuluje předmět v symbolickém nebo snujícím způsobem). Z těchto počátečních experimentů lze vysledovat budoucí vývoj umění následujícím způsobem:
-
Kubistické obavy s formulářem by vedly nakonec k MINIMALISMU: Minimalistické umělce se snažily uniknout z nadměrně komercializovaného světa uměleckého trhu a vrátit umění do tvorby a rozjímání „PURE OBJECTS“, které neměly žádné estetické nebo přirozeně cenné atributy. Minimalismus odstraňuje všechny zřejmé „umělecké“ návrhy, aby zaměřit se na čistou, neošetřenou, nezaměnitelnou podobu samotného OBJEKTU. Výsledkem byla prezentace galerií jednoduchých kusů dřeva, ohýbaného kovu, sklenic vody apod., jako neutrální předměty zkušeností. tato pozice by zahrnovala také instalaci a představení umění – oslavu PURE EVENTu.
-
Expresionistické obavy s čistou barvou by vedly k ABSTRACT ART: Tento styl, aka abstraktní expresionismus – naprosto abstraktní v přírodě (bez předmětu) – byl radikální americký vývoj Expresionistické školy malířství v Evropě, kde se barva stala silnou nezávislou silou v malování. Neustálý rozvoj tohoto přístupu americkými umělci vedlo k definitivní dominanci barvy nad všemi ostatními aspekty malířského povrchu včetně vyloučení předmětu, to znamená „nereprezentační“ .Malatura se stala čistě barevnou kompozicí.Vzhledem k tomu, že spontánní projevy umělců v bezvědomí jsou čistě barvené.
-
Surrealistické obavy se symboly a ikonami, které by vedly k POP ART: Surrealismus ukázal, že známým předmětům by mohla být poskytnuta vizuální síla tím, že změní kontext, ve kterém byli viděni – čímž je neznáme – ve Spojených státech – konečnou masovou kulturní společnost byla tato technika použita k vytvoření nového druhu umění.
Suroviny a předměty Pop Art jsou NEHEROICNÍ každodenní předměty spotřebitelské kultury 20. století: kultovní obrazy, polévky, vlajka, komiksové postavy, tvář prezidenta atd. Všechny tyto snadno přístupné obrázky nalezené v domácnosti a supermarketu dostanou novou sílu manipulací s barvou, číslem nebo měřítkem objektu. Ve století, které vidělo vzestup televize a filmů a okamžité obrazy reklamy, se Pop Art snažil přizpůsobit masovému střednímu aspektu nové spotřebitelské kultury, pokud jde o její přístupnost k lidskému porozumění, jeho bezprostřednost a odvahu obraz. Pop Art se snažil napodobit vícenásobné obrazy, které hromadně hromadil pozorovatel, a de-sentimentalizovat umění z jeho romantických sdružení pomocí technik šoku).